АНАЛИЗ ОНЛАЙН-ИНСТРУМЕНТОВ (GOOGLE DOCS, PADLET, MIRO BOARD) ПРИ ОБУЧЕНИИ ПИСЬМЕННОЙ РЕЧИ НА АНГЛИЙСКОМ ЯЗЫКЕ СТУДЕНТОВ НЕЯЗЫКОВЫХ СПЕЦИАЛЬНОСТЕЙ УРОВНЯ A2-B1
en
Научная статья|НАУКА БУДУЩЕГО
EDN: RQPEFO
АннотацияПолный текстИсточникиФайлыАвторыАльтметрики
Белогорцева Нина Андреевна (обучающаяся)
Московский педагогический государственный университет
Статья посвящена анализу трех онлайн-инструментов (Google Docs, Padlet и Miro board), которые могут быть использованы для обучения письму на английском языке. Опрос, в котором приняли участие преподаватели и студенты, показывает рейтинг трёх платформ по четырём критериям: понятная функциональность платформы, удобное создание текстов, лёгкий доступ к созданным текстам, простой и удобный способ комментировать текст. Результаты показывают, что в целом Google Docs оценивается выше, чем другие инструменты. Сделан вывод, что удобство платформы позволяет использовать Google Docs при обучении письму на английском языке.
УДК: 004.738.5:811.111
OECD: 5.03
Baber H. Determinants of students' perceived learning outcome and satisfaction in online learning during the pandemic of COVID-19 // Journal of Education and E-Learning Research. - 2020. - Vol. 7. - No 3. - P. 285-292.
Danilyuk S. Dpecific features of distant teaching foreign language in establishments of higher education in conditions of blended learning // Prospects and innovative science. - 2022. - No 3 (8).
Godwin-Jones R. Second language writing online: An update // Language Learning & Technology. - 2018. - Vol. 22. - No 1. - P. 1-15.
Jong B., Tan K. H. Using Padlet as a Technological Tool for Assessment of Students' Writing Skills in Online Classroom Settings // International Journal of Education and Practice. - 2021. - Vol. 9. - No 2. - P. 411-423.
Khalil Z. M. et al. EFL students' perceptions towards using Google Docs and Google Classroom as online collaborative tools in learning grammar // Applied Linguistics Research Journal. - 2018. - Vol. 2. - No 2. - P. 33-48.
Kulamikhina I. V. et al. Developing communication and critical thinking through creative writing in English and French language: analysis of classroom management strategies // Communications-Scientific letters of the University of Zilina. - 2018. - Vol. 20. - No 1A. - P. 115-130.
Mahmud M. Z. Students' perceptions of using padlet as a learning tool for English writing // Journal of Creative Practices in Language Learning and Teaching (CPLT). - 2019. - Vol. 7. - No 2. - P. 29-39.
Metilia T., Fitrawati F. Using google docs for collaborative writing in teaching writing descriptive text to English department students // Journal of English Language Teaching. - 2018. - Vol. 7. - No 1. - P. 194-200.
Mohammad M., Ghazali N., Hashim H. Secondary School Students' Perceptions on the Use of Google+ towards Improving ESL Writing Skills // International Journal of Emerging Technologies in Learning. - 2018. - Vol. 13. - No 9.
Rashid A. A., Yunus M. M., Wahi W. Using Padlet for collaborative writing among ESL learners //Creative Education. - 2019. - Vol. 10. - No 3. - P. 610-620.
Rojanarata T. How online whiteboard promotes students' collaborative skills in laboratory learning // Proceedings of the 2020 8th International Conference on Information and Education Technology. - 2020. - P. 68-72.
Saeed M. A., Al Qunayeer H. S. Exploring teacher interactive e-feedback on students' writing through Google Docs: factors promoting interactivity and potential for learning // The Language Learning Journal. - 2020. - P. 1-18.
Shagiyeva N. The role of information technologies to teach Russian language // European Journal of Research and Reflection in Educational Sciences. - 2020. - Vol. 8. - No 7.
Spiteri M., Chang Rundgren S. N. Literature review on the factors affecting primary teachers' use of digital technology //Technology, Knowledge and Learning. - 2020. - Vol. 25. - No 1. - P. 115-128.
Taufikurohman I. S. The Effectiveness of Using Padlet in teaching writing descriptive text // JALL (Journal of Applied Linguistics and Literacy). - 2018. - Vol. 2. - No 2. - P. 71-88.
© Статья. Белогорцева Нина Андреевна, 2023.